Меню сайту
Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 Корисне посилання
Корисне посилання
Корисне посилання
|
Поради батькам першокласниківПоради батькам першокласниківПсихологічна готовність дитини до шкільного навчання полягає в тому, щоб до часу вступу до школи в неї склалися психологічні риси, які властиві школяру. У дошкільному віці виникають поки що тільки задатки цього перетворення в учня: бажання вчитися, стати школярем, уміння керувати своєю поведінкою і діяльністю, достатній рівень розумового розвитку й розвитку мови, наявність пізнавальних інтересів і, звичайно, знань і навичок, необхідних для шкільного навчання. Накопичення цих передумов — непроста справа. Що ж можна і чого не можна робити до школи? Не слід:
Необхідно:
Світогляд дитини — це те, що вона:
ЗАВДАННЯ ДЛЯ ДІТЕЙ Завдання 1. Мета: Вивчення розвитку точності рухів (підготовка руки до письма, формування уваги та контролю за власними діями). Матеріал: малюнок, на якому зображені «доріжки», з одного кінця якого стоять машини, з іншого — будиночки. Ширину доріжок слід дібрати так, щоб завдання було досить складним, але доступним для дитини. Тип доріжок ускладнюється щоразу. Запропонуйте дитині з'єднати лінією машини з будинком, не з'їжджаючи з доріжки. Нормативи: рівень виконання високий, якщо виходи за межі доріжки відсутні, олівець відривається від аркуша не більше ніж 3 рази. Рівень низький, якщо дитина допускає більше трьох виходів за межі доріжки, лінію малює нерівну, дуже слабку, майже невидиму або з дуже сильним натиском, який рве папір, допускає багаторазове проведення по одному й тому самому місцю. Завдання 2. Мета: Вивчення рівня працездатності дитини та її вольових зусиль. Матеріал: аркуш зі шкільного зошита, розлінований на вузькі та широкі смуги. Дайте дитині завдання: «У вузеньких смугах на аркуші ти малюватимеш якомога більше паличок (на аркуші як зразок намальовано вертикальну паличку у вузькій смузі). Намагайся малювати точно й акуратно, не виходячи за лінію. Починай за моєю командою». Тривалість роботи — 5 хв. Щохвилини просіть дитину намалювати довгу паличку й продовжувати роботу. По закінченні проведіть якісний аналіз: чи є інтервали між паличками, чи вони збільшуються, чи змінюються розміри паличок, як щільно розміщені палички у рядку. Порахуйте кількість маленьких рисок, проведених за кожну хвилину. Як змінюються ці інтервали? За результатами ви можете отримати уявлення про працездатність дитини у монотонній діяльності та стійкість її вольового зусилля (саморегуляції). Завдання З. Мета: Вивчення розвитку логічної послідовності дій. Матеріал: сюжетні картинки. Покажіть дитині набір доступних їй за змістом сюжетних картинок, на яких послідовно розгортається сюжет (такі «історії у малюнках» часто трапляються у дитячих журналах). Перемішайте картинки, а потім запропонуйте дитині розкласти їх так, щоб склалася закінчена розповідь (казка, історія). Таким чином перевіряється розвиток розумових процесів. Завдання 4. Мета: Розвиток обсягу короткочасної слухової пам'яті. Матеріал: «каскад слів». Підготуйте список з 8—10 слів, які дитина добре знає. Попросіть малюка повторити слова за вами. Починайте з одного слова, потім називайте два слова (дитина повторює обов'язково у тій самій послідовності), три (інтервали між словами - 1сек). Коли дитина не зможе повторити певний ряд слів, зачитайте їй таку саму кількість слів, але інших (для цього слід підготувати інший список слів). Якщо у другій спробі дитина впоралася з цим словесним рядом, то перейдіть до наступного доти, доки у другому прочитанні дитина не зможе відтворити задану кількість слів. Кількість слів, яку дитина може повторити за вами, і є обсягом її слухової короткочасної пам'яті на слова. Дитина шести років правильно відтворює ряд з 5-6 слів. Завдання 5. Мета: Вивчення міри розуміння граматичної конструкції. Попросіть дитину уважно вислухати вислів: «Петро пішов у кіно після того, як дочитав книгу». Запитайте у дитини: «Що Петро зробив раніше — подивився кіно чи прочитав книгу?» Назвіть дитині один предмет і попросіть змінити слово так, щоб воно означало багато предметів, наприклад: «Олівець — олівці». Запропонуйте їй такі слова: книга, ручка, лампа, стіл, стілець, вікно, місто, вухо, брат, дитина. Нехай вона назве ці слова у множині. Запропонуйте дитині виконати будь-яке доручення, наприклад: «Збери олівці, склади їх у коробку і поклади на полицю». Потім запитайте в неї: «Де тепер лежать олівці, звідки ти їх узяв?» |
Наші контакти
вул.Шкільна,7,
c. Верба, Дубенського району, Рівненської області, 35670, тел. 0971131970, e-mail:dubno_sat9@ukr.net Корисне посилання
Корисне посилання
Корисне посилання
Корисне посилання
Корисне посилання
Корисне посилання
|